Submenu

Schets E

22-04-2024
219 keer bekeken 4 reacties

Lees hier meer over Schets E en reageer! Wat zijn volgens u de voor- en nadelen van deze schets? Reageren kan van 13 mei tot en met 2 juni 2024.

Introductie
In september 2023 hebben we voor de herontwikkeling van C. Krammlaan 2-10 een aantal schetsen aan de buurt getoond, waarna we in januari 2024 één specifieke schets met de buurt hebben besproken. De ontwikkelaar is vervolgens verder gaan schetsen aan mogelijkheden voor de toekomst van deze plek en om te onderzoeken of de kantoorruimte op andere manieren verdeeld kan worden over het gebouw. Deze vraag komt voort uit het participatieproces, waarin mensen twijfelden over de sociale veiligheid in de avond bij het hoogte-accent met vier verdiepingen kantoren.

Dit onderzoek heeft geresulteerd in drie nieuwe schetsen. Met de peiling op deze projectwebsite leggen we de reeds besproken schets én drie nieuwe schetsen aan u voor. We zijn benieuwd wat u voor- en nadelen van iedere schets vindt. Wij gebruiken uw reactie bij het opstellen van de bouwenvelop. Wij vragen u dus niet een stem uit te brengen op één schets, maar om juist feedback te geven op iedere variant. Mogelijk leidt dit tot een combinatie van goede dingen uit de verschillende schetsen. We streven ernaar om de bouwenvelop nog voor de zomer met u te delen. U kunt reageren van 13 mei tot en met 2 juni.

Belangrijkste aandachtspunten in Schets E:

Onderwerp

Beschrijving van de situatie in deze schets

Aantal bouwlagen en uiterlijk bebouwing

Het hoogteaccent bestaat uit tien bouwlagen en is slanker dan het hoogteaccent in de andere schetsen. Alle appartementen in het hoogteaccent zijn georiënteerd naar de Krammlaan, met hun buitenruimtes aan de straatkant.

Aantal vierkante meters kantoorruimte (BVO)

Circa 1300m2, minder dan in de andere schetsen. Dit voldoet niet aan de eisen van de gemeente.

Verdeling van de kantoren over de gebouwen

Kantoren bevinden zich op de onderste twee verdiepingen van het hoogteaccent en op de onderste verdieping van de bebouwing aan de spoorzijde.

Type woningen

Sociale huurwoningen, middenhuur woningen en betaalbare koopwoningen, beneden-bovenwoningen met daarbovenop vier appartementen.

Woonprogramma

Voldoet niet aan de eisen van de gemeente. Het percentage sociale huurwoningen ligt lager dan gewenst, maar wordt gecompenseerd door extra woningen in het segment middenhuur/goedkope koop. Hiermee is toch nog 85% van de woningen betaalbaar. Er is een optie om enkele woningen in het hoogteaccent te wijzigen in sociale huur.

Sociale veiligheid

De appartementen aan de Krammlaan zorgen voor ogen op straat en de appartementen aan de spoorzijde zorgen voor ogen over de groenstrook tussen het gebouw en het spoor. Door de kantoorruimtes op de laagste verdiepingen zijn er minder ogen op straat, zowel aan de kant van de Krammlaan als aan de spoorzijde. Wel is het aantal verdiepingen kantoorruimtes in het hoogteaccent minder dan bij schets C, waardoor de appartementen in het hoogteaccent beter oog op de straat hebben.

Afbeeldingen

Waarderen

Registreren

Reageren

Reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

4  reacties

Bewoner Tripkade

13-05-24 om 20:59

* Toren te hoog, beperken tot 6 lagen

* Kantoorruimte opgeven ten faveure van sociale huurwoningen

DRB

14-05-24 om 8:51

Er moeten meer woningen op de begane grond i.v.m. sociale veiligheid. Slankere toren oogt beter. Er moet meer plek zijn voor stadwoningen. 

FtK

14-05-24 om 11:50

De toren oogt iets slanker. Bij voorkeur (stads-)woningen op de beganegrond (straatniveau), zeker aan de Krammlaan. En de kantoren concentreren in de toren, maar wellicht de onderste bouwlagen van de toren ook voor bewoning aanwenden.

In alle schetsen blijft het realiseren van voldoende parkeergelegenheid (bij voorkeur op eigen terrein) een zorg- en aandachtspunt!

Direct omwonende

14-05-24 om 13:55

Hoogte van 3 hoog aan de krammlaan is goed, tevens de hoogte van 3 hoog aan het spoor. Hoogte accent veel te hoog, orientatie van balkons richting de krammlaan wel positief. 

Cookie-instellingen