Submenu

Schets C (buurtbijeenkomst januari 2024)

22-04-2024
239 keer bekeken 8 reacties

Lees hier meer over Schets C en reageer! Wat zijn volgens u de voor- en nadelen van deze schets? Reageren kan van 13 mei tot en met 2 juni 2024.

Introductie
In september 2023 hebben we voor de herontwikkeling van C. Krammlaan 2-10 een aantal schetsen aan de buurt getoond, waarna we in januari 2024 één specifieke schets met de buurt hebben besproken. De ontwikkelaar is vervolgens verder gaan schetsen aan mogelijkheden voor de toekomst van deze plek en om te onderzoeken of de kantoorruimte op andere manieren verdeeld kan worden over het gebouw. Deze vraag komt voort uit het participatieproces, waarin mensen twijfelden over de sociale veiligheid in de avond bij het hoogte-accent met vier verdiepingen kantoren.

Dit onderzoek heeft geresulteerd in drie nieuwe schetsen. Met de peiling op deze projectwebsite leggen we de reeds besproken schets én drie nieuwe schetsen aan u voor. We zijn benieuwd wat u voor- en nadelen van iedere schets vindt. Wij gebruiken uw reactie bij het opstellen van de bouwenvelop. Wij vragen u dus niet een stem uit te brengen op één schets, maar om juist feedback te geven op iedere variant. Mogelijk leidt dit tot een combinatie van goede dingen uit de verschillende schetsen. We streven ernaar om de bouwenvelop nog voor de zomer met u te delen. U kunt reageren van 13 mei tot en met 2 juni.

Belangrijkste aandachtspunten in Schets C (ook getoond tijdens de bewonersbijeenkomst in januari 2024):

 

Onderwerp

Beschrijving van de situatie in deze schets

Aantal bouwlagen en uiterlijk bebouwing

Het hoogteaccent bestaat uit tien bouwlagen. Aan de spoorzijde hebben we één getrapte vorm opgenomen waardoor de bebouwing aan de Mr Tripkade iets lager is.

Aantal vierkante meters kantoorruimte (BVO)

Circa 1465m2

Verdeling van de kantoren over de gebouwen

Kantoren bevinden zich in vier verdiepingen van het hoogteaccent  

Type woningen

Sociale huurwoningen, woningen uit het segment middenhuur en betaalbare koop, stadswoningen (gezinswoningen met meerdere verdiepingen)

Woonprogramma

Voldoet aan de eisen van de gemeente. Meer dan 40% van de woningen is sociale huur en nog eens 30% is middenhuur/goedkoop. Hiermee is 75% van de woningen betaalbaar.

Sociale veiligheid

De stadswoningen aan de Krammlaan zorgen voor ogen op straat en de appartementen aan de spoorzijde zorgen voor ogen over de groenstrook tussen het gebouw en het spoor.

Afbeeldingen

Waarderen

Registreren

Reageren

Reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

8  reacties

MJ

13-05-24 om 13:03

Dit ontwerpt oogt het vriendelijkst voor de omgeving met de woningen aan de Christiaan Krammlaan. Mooi om kantoren te clusteren in de hoogbouw.

DRB

14-05-24 om 8:47

Ik vind de indeling en de clustering van de verschillende typen erg goed. Woningen aan de Krammlaan straatzijde is bij deze schets het best. Ook qua sociale veiligheid is deze versie het best. 

John

14-05-24 om 12:13

Ik vind dat deze schets het beste past in de omgeving.

FtK

14-05-24 om 12:46

De toren oogt behoorlijk massief. Bij voorkeur (stads-)woningen op de beganegrond (straatniveau), zeker aan de Krammlaan, maar wellicht ook in de toren.

Direct omwonende

14-05-24 om 13:46

Locatie van hoogteaccent is goed alleen veel te hoog. Kantoren vooral verticaal positioneren in de 2 rechter blauwe kolommen zodat er geen balkonnen zijn die uitkijken op de woningen van de tripkade. Aan de spoorzijde zou ik graag maximaal 3 hoog zien, net als de huidige hoogte. Of zoals op de schets eerste 4 kolommen van 3 hoog (ipv 4) en dan naar 5 hoog ivm privacy tripkade. Stadswoningen zijn positief aangezien er dan "ogen" op de begane grond zijn. Mis hier ook het verticale groen op de wanden. Ik zie in deze schets maar 1 toegang/uitgang, 2 lijkt me de voorkeur te hebben qua verkeersflexibiliteit. 

Marcel

14-05-24 om 13:54

Ik hoop dat met de stadswoningen aan de Krammlaan het schimmige hoekje bij de laadpalen ophoudt te bestaan. Dit ontwerp oogt het vriendelijkst en past het best in de omgeving.

Joost

14-05-24 om 15:18

Ik vind dit ontwerp het prettigste ogen. Wel denk ik dat het gebouw iets hoger kan. Bij de van Lieflandlaan staan toch ook hoge torens? De woningnood is erg groot en veel mensen kunnen geen woning vinden. Dat mag best wel zwaar meewegen

Andre V

17-05-24 om 16:09

Mooie oplossingen 

Cookie-instellingen